Βασίλης Σαμούρκας

Δημοσιογράφος, New Media, Digital Journalism

Τα app stores γέμισαν «ζόμπι»

Τα «ηλεκτρονικά μαγαζιά» των κατόχων smartphone κάθε λογισμικού παρέχουν μια τεράστια γκάμα από κάθε λογής applications για όλες τις δουλειές. Για την ακρίβεια, πάνω από 1,2 εκατομμύρια εφαρμογές, οι οποίες «περιμένουν» να τις κατεβάσουμε.

Όμως, πόσες από αυτές ανανεώνονται ή/και έχουν συγκεντρώσει πάνω από δέκα reviews χρηστών, οι οποίοι αφού τις κατέβασαν, μπήκαν στον κόπο να γράψουν τις εντυπώσεις τους;

Σύμφωνα με έρευνα της StarDust, μίας υπηρεσίας ελέγχου και δοκιμής προγραμμάτων για smartphones, το 60% από τις 617.436 εφαρμογές στο App Store της Apple, το 41% από τις 484.271 του Google Play και το 69% από αυτές του Windows Phone, δεν έχουν αναβαθμιστεί ποτέ, με τα reviews τους να μένουν κολλημένα κάτω από τα δέκα.

Συνολικά, οι μισές από τις εφαρμογές που είναι ανεβασμένες αυτή τη στιγμή δεν πρόκειται να αναβαθμιστούν ποτέ, γεγονός που καταδεικνύει ότι χιλιάδες επενδυτικές προσπάθειες πολλών developers πήγαν -και συνεχίζουν να πηγαίνουν- χαμένες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 80% των reviews μίας εφαρμογής που ανεβαίνει στο App Store της Apple, «κερδίζεται» τις πρώτες 18 μέρες ζωής του. Ο μέσος όρος για τα Android και τα Windows Phone βρίσκεται στις 16 και 13 μέρες αντίστοιχα. Στατιστικό που δείχνει ότι, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις ενός νέου προϊόντος, η πρώτη εντύπωση είναι εκείνη που καθορίζει το μέλλον ενός app.

Το 68% των εφαρμογών του Google Play κατεβαίνουν λιγότερες από 5.000 φορές –σημείο κλειδί για να αξιολογηθεί μία καινοτόμος ιδέα ως επιτυχημένη.

Κατά μέσο, 2.371 νέες εφαρμογές ανεβαίνουν κάθε μέρα. Οι περισσότερες αφορούν τα Android κινητά, τα οποία καταλαμβάνουν το 47% της πίτας, με τα apps για iOS να κατέχουν το 41% κι εκείνα των Windows Phone, το «φτωχό» 12%. Παρόλα αυτά, περισσότεροι είναι οι developers που καθημερινά εισέρχονται στον κόσμο της Apple από εκείνους του Android, με το «σκορ» να είναι 90-75.

Το ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι οι πιο συχνές αναβαθμίσεις συναντώνται στο Google Play. Σύμφωνα με την StarDust, αυτό αποτελεί ένα σύνηθες φαινόμενο, μιας και κάθε αναβάθμιση μίας Android εφαρμογής την ανεβάζει ψηλότερα στη λίστα αξιολογήσεων.

Από την άλλη, τα νούμερα της Apple και του Google Play δεν συμβαδίζουν με εκείνα της StarDust. Οι δικές τους ανακοινώσεις κάνουν λόγο για 900.000 κι ένα εκατομμύριο ανεβασμένες εφαρμογές αντιστοίχως, μέχρι τον Ιούνιο του 2013.

Η εξήγηση της απόκλισης βρίσκεται στις «εφαρμογές-ζόμπι». Apps από developers με ανενεργούς λογαριασμούς, που βρίσκονται ανεβασμένα για χρόνια, δεν έχουν αναβαθμιστεί ποτέ και δεν συμβαδίζουν, πλέον, με τις νέες εκδόσεις λογισμικών για κινητά, προσμετρώνται από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες στο συνολικό αριθμό των εφαρμογών τους. Πράξη αρκετά βολική, με σκοπό να εντυπωσιάσει καταναλωτές κι επενδυτές.

(Ημ/νία δημοσίευσης: 28-8-2013)

Advertisements

Information

This entry was posted on August 28, 2013 by in FortuneGreece.com and tagged , .