Βασίλης Σαμούρκας

Δημοσιογράφος, New Media, Digital Journalism

Νέος αλγόριθμος κάνει τις αναζητήσεις της Google πιο «έξυπνες»

Έχει την κωδική ονομασία Hummingbird και αποτελεί την πρώτη μεγάλη αναβάθμιση της Google εδώ και τρία ολόκληρα χρόνια. Πρόκειται για έναν νέο αλγόριθμο ο οποίος θα δίνει καλύτερα αποτελέσματα στις αναζητήσεις μας στο Google, ειδικά αν πρόκειται για πιο σύνθετες περιγραφές.

Στην παρουσίαση του νέου αυτού update, η Google ήταν φειδωλή στις τεχνικές του λεπτομέρειες, όμως εγγυήθηκε ότι θα επηρεάσει το 90% των αναζητήσεων. Επιπροσθέτως, το σχόλιο της εταιρείας αναφορικά με τις ανάγκες των χρηστών, ήταν ότι «χρειάζονται μία περισσότερο φυσική και διαδραστική επαφή με τη μηχανή αναζήτησης», φέρνοντας ως παράδειγμα τις φωνητικές εντολές σε smartphones και smartwatches.

Ο Hummingbird αποτελεί τον διάδοχο του Caffeine και επικεντρώνεται περισσότερο στην «εξυπνάδα» που κρύβει πίσω της κάθε εντολή αναζήτησης, παρά σε αυτό καθεαυτό το τεχνοκρατικό κομμάτι που κρύβει από πίσω του κάθε ιστοσελίδα.

Στην παρουσίαση της, η Google έδωσε ως παράδειγμα την φωνητική αναζήτηση για τον πύργο του Άιφελ. Όταν η μηχανή αναζήτησης έβγαλε τα αποτελέσματα, ακολούθησε η ερώτηση «πόσο ψηλός είναι ο πύργος». Η μηχανή έδωσε την σωστή απάντηση και στην αμέσως επόμενη ερώτηση της ειδικού της Google να της «δώσει φωτογραφίες του πύργου», στην οθόνη εμφανίστηκε μία πλούσια συλλογή με τις εικόνες του.

Με αφορμή τα 15α γενέθλια της εταιρείας, η παρουσίαση της νέας τεχνολογίας αναζητήσεων της Google δεν έγινε σε κάποια πολυτελή αίθουσα συνεδριάσεων, αλλά στο γκαράζ που οι ιδρυτές της, Sergei Brin και Larry Page, έφτιαξαν έναν από τους μεγαλύτερους τεχνολογικούς κολοσσούς της ιστορίας.

(Ημ/νία δημοσίευσης: 27-9-2013)

Advertisements

Information

This entry was posted on September 27, 2013 by in FortuneGreece.com and tagged , .