Βασίλης Σαμούρκας

Δημοσιογράφος, New Media, Digital Journalism

Τα διαφημιστικά βίντεο διχάζουν το Facebook

Η δύναμη της διαφήμισης υπερνικά τη διχογνωμία. Κάπως έτσι θα περιέγραφε κάποιος την επιλογή των ανθρώπων του Facebook να περιλάβουν διαφημιστικά βίντεο που θα παίζουν αυτόματα στους τοίχους μας, αλλά χωρίς ήχο.

Τα βίντεο στα κινητά θα κατεβαίνουν αυτόματα μόλις συνδεθούμε σε ασύρματο δίκτυο, λέει η εταιρεία, η οποία βλέπει αρκετούς ειδικούς σε θέματα διαδικτύου να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το ενδεχόμενο απομάκρυνσης πολλών χρηστών από την πλατφόρμα.

«Μπορεί να μας λένε [Facebook] ότι το κάνουν με όσο πιο ευαίσθητο και σώφρων τρόπο γίνεται, όμως αν κάτι πάει στραβά πολύς κόσμος θα παύσει να ανανεώνει το προφίλ του και να ανεβάζει νέο υλικό», λέει στο BBC η Άλις Γουντγουάρντ, αναλύτρια της IDC. «Το ερώτημα σε αυτήν την περίπτωση είναι αν έχουν τα απαραίτητα εργαλεία στοχευμένης διαφήμισης», προσθέτει.

Η αρχή μιας εποχή για την οποία πολλά ελέχθησαν τους τελευταίους μήνες, θα γίνει με την ταινία «Divergent». «Αυτός ο τρόπος προώθησης δεν θα αφορά κάθε βίντεο προϊόντος και κάθε νέο ποστ στη σελίδα. Εμείς συνεχίζουμε να φιλτράρουμε τις διαφημίσεις με στόχο να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στους χρήστες και τους διαφημιστές», λέει η Facebook.

Οι πληροφορίες ήθελαν το ξεκίνημα αυτού του τρόπου εμπορικής προώθησης μέσω βίντεο να πραγματοποιούνταν από το καλοκαίρι του 2013, κάτι που ο Μαρκ Ζούκερμπεργκανέβαλε μπροστά στην αβεβαιότητα της δυσμενούς αντίδρασης από πλευράς των δισεκατομμυρίων fans του Facebook σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο φόβος των χρηστών smartphones με πεπερασμένο όγκο δεδομένων μηνιαίως, είναι εύλογος. Στο ερώτημα αν τα διαφημιστικά βίντεο θα καταναλώνουν μεγάλο ποσοστό από τα διαθέσιμα megabytes κάθε συμβολαίου, η Facebook απαντά ότι μόνο όσα βίντεο έχουν «κατέβει» προηγουμένως μέσω wi-fi, θα αναπαράγονται.

«Όποιος δεν θέλει να δει κάποιο βίντεο, απλώς θα κατεβαίνει χαμηλότερα στη σελίδα του και η αναπαραγωγή του θα σταματά», διευκρινίζει η εταιρεία. Κανείς όμως δεν έκανε λόγο για το πόσο θα επιβαρύνεται η ίδια η συσκευή –ειδικά οι παλιότερες- από μια τέτοιου είδους «επίπονη» διαδικασία.

Η χρέωση των διαφημιζομένων για τη νέα μορφή προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους δεν είναι ακόμη γνωστή. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Morgan Stanley, η Facebook αναμένεται να «μαζέψει» περίπου ένα δισ. δολάρια μέσα στο 2014. Όσον αφορά τα αναμενόμενα έσοδα μέχρι το 2020, η τράπεζα προβλέπει ότι αυτά μπορεί να φτάσουν και τα 6,5 δισ. δολάρια.

(Ημ/νία δημοσίευσης: 17-12-2013)

Advertisements

Information

This entry was posted on December 17, 2013 by in FortuneGreece.com and tagged , .