Βασίλης Σαμούρκας

Δημοσιογράφος, New Media, Digital Journalism

Η «ολική επαναφορά» του Athens Plaza

Κάπως έτσι θα περιέγραφε κάποιος την επάνοδο του ξενοδοχείου N.J.V. Athens Plaza στις πρώτες θέσεις της αθηναϊκής τουριστικής πραγματικότητας.

Σημείο-κλειδί στάθηκε το όραμα της Αφροδίτης Αρβανίτη, της μοναδικής γυναίκας γενικής διευθύντριας σε ελληνικό ξενοδοχείο πέντε αστέρων. «Η μεγαλύτερη πρόκληση δεν ήταν η επιστροφή στην κερδοφορία, αλλά η ενστέρνιση ενός νέου οράματος και η αναδιαμόρφωση του προφίλ μας», αναφέρει καθώς αξιολογεί τις πρώτες κινήσεις της, στα μέσα του 2010.

Το στοίχημα ενός rebranding σε μια περίοδο κοινωνικών ταραχών και οικονομικής αβεβαιότητας, που οδήγησε σε πτώση εσόδων της τάξης του 25% στις δύο χρονιές που ακολούθησαν, δεν θα είχε πετύχει αν δεν υπήρχαν η σωστή καθοδήγηση και η πίστη του ίδιου του προσωπικού ότι η πρόκληση που ξανοίχτηκε θα απέφερε καρπούς.

«Στοχεύσαμε από την αρχή στην πλήρη αλλαγή της εικόνας μας. Αναδιαμορφώσαμε τους χώρους εστίασης του ξενοδοχείου, εκμοντερνίσαμε και βελτιώσαμε τις διαδικτυακές μας υπηρεσίες και εφαρμόσαμε μια πολιτική προσιτής πολυτέλειας, με κύριο στόχο την εξωστρέφεια» αναφέρει η Αφροδίτη Αρβανίτη. Οι κινήσεις επαναγνωριμίας του N.J.V. Athens Plaza με το κοινό απέφεραν καρπούς. Το 2013 το ποσοστό πληρότητας αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ τα έσοδα από τις online κρατήσεις ενισχύθηκαν κατά 25% σε σύγκριση με το 2010. Η διεθνής πελατεία του ξενοδοχείου γνώρισε μοναδική άνθηση, με τους επισκέπτες από την Ασία να αυξάνονται κατά 25% και από την Ευρώπη κατά 15%. Παράλληλα, οι διανυκτερεύσεις που «κλείστηκαν» από τη Ρωσία διπλασιάστηκαν.

«Όταν σε καιρό κρίσης κάτι δεν προχωρά, άλλαξε τον τρόπο. Όμως, η αλλαγή δεν έρχεται από τη μια στιγμή στην άλλη» μας λέει η Αφροδίτη Αρβανίτη, και συμπληρώνει: «Όταν η πλειονότητα βλέπει εμπόδια, υπάρχουν πάντα κάποιοι που βλέπουν ευκαιρίες». Πράγματι, η αλλαγή του N.J.V. Athens Plaza ήρθε μετά από μια σειρά τολμηρών πρωτοβουλιών που στόχευσαν στην καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού του. Μία από αυτές ήταν η παροχή υπηρεσιών εστίασης σε μεγάλες επιχειρήσεις. «Σκεπτόμενοι διαφορετικά, καταλήξαμε στο ότι, εφόσον οι πελάτες δεν μπορούν να έρθουν σε εμάς, πρέπει να πάμε εμείς στον χώρο τους». Αυτό ήταν το όραμά της, η υλοποίηση του οποίου έφερε τις υπηρεσίες του N.J.V. Athens Plaza σε 1.500 εργαζόμενους, επεκτείνοντας την παρουσία του ξενοδοχείου σε δύο επιχειρήσεις και τροφοδοτώντας άλλες τρεις – επέκταση η οποία απέδωσε καρπούς έξι μόλις μήνες μετά το ξεκίνημά της.

«Πιστεύουμε στο “destination Αθήνα”. Έχουμε ένα ιστορικό κέντρο, που μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Ανακτάται η εμπιστοσύνη της πόλης, όμως πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη. Ο συνεδριακός τουρισμός, η αξιοποίηση των ανεκμετάλλευτων εγκαταστάσεων που άφησε ως παρακαταθήκη η Ολυμπιάδα του 2004 και μια περαιτέρω μείωση της φορολογίας στην εστίαση θα αύξαναν τον τζίρο και θα δημιουργούσαν επιπλέον θέσεις εργασίας» σημειώνει η Αφροδίτη Αρβανίτη. Η συνεργασία με την πολιτεία και τους τοπικούς φορείς σε θέματα όπως ο σωστός σχεδιασμός της εορταστικής περιόδου σε ευρωπαϊκό πλαίσιο έχει την απόλυτη στήριξη των ανθρώπων του τουρισμού. Αρκεί να «μη βαδίζουμε με έναν διαρκή φόβο για το αποτέλεσμα, γιατί έτσι γινόμαστε κι εμείς κομμάτι της κρίσης».

(Ημ/νία δημοσίευσης: 15-2-2014)

Advertisements

Information

This entry was posted on February 15, 2014 by in Περιοδικό Fortune and tagged , .