Βασίλης Σαμούρκας

Δημοσιογράφος, New Media, Digital Journalism

Tα στοιχήματα ενός παγκόσμιου κολοσσού και η Ελλάδα

Ο Χρήστος Δοβλέτογλου µιλάει για την Canon Ελλάδας και αναλύει τη φιλοσοφία µιας εταιρείας που έχει στο DNA της την καινοτοµία για σχεδόν οκτώ δεκαετίες. 

Οδεύει αισίως στα ογδοηκοστά γενέθλιά της, ωστόσο η επιµονή εφήβου που επιδεικνύει στην καινοτοµία και την είσοδο σε νέες και πολλά υποσχόµενες αγορές τη φέρνει εδώ και 28 ολόκληρα χρόνια στην πρώτη πεντάδα παγκοσµίως για τις νέες πατέντες της. Ο λόγος για την Canon, η οποία µόνο το 2014 καταχώρισε περισσότερες από 4.000 πατέντες, σύµφωνα µε το US Patent Office, κατακτώντας την τρίτη θέση στον πλανήτη στη συγκεκριµένη κατηγορία. «Η καινοτοµία είναι στο DNA µας. Άλλωστε επενδύουµε ετησίως πάνω από δύο δισ. ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη, ποσό το οποίο αποτελεί το 8% των παγκόσµιων πωλήσεών µας για το 2014. Τα εργαστήριά µας στην Ιαπωνία φηµίζονται για την ανάπτυξη τεχνολογιών που αλλάζουν ζωές» δηλώνει στο Fortune ο country director της Canon στην Ελλάδα, Χρήστος Δοβλέτογλου.

Η έµψυχη παρουσία της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα µας, που παγκοσµίως αριθµεί ένα δυναµικό 194.000 ανθρώπων, άρχισε πριν από µόλις 3,5 χρόνια, και οι εµπειρίες των υπαλλήλων της διέσχισαν τα οικονοµικά «κύµατα» των πρόσφατων εξελίξεων. Παρ’ όλα αυτά, χάρη στην οµαδική προσπάθεια, χρειάστηκαν µόνο λίγες εβδοµάδες από την επιβολή των capital controls µέχρις ότου να επανέλθει η κανονικότητα. Παράλληλα, το τελευταίο τρίµηνο του 2015 οι άνθρωποι της Canon αναµένουν ακόµη µία πιο δυναµική παρουσία. Όπως αναφέρει ο Χρήστος Δοβλέτογλου, στόχος για το 2016 είναι τουλάχιστον ο διπλασιασµός των αποτελεσµάτων στο Consumer Imaging, σε σύγκριση µε τις επιδόσεις του 2014, αλλά και η προώθηση των νέων τεχνολογιών της εταιρείας στους Έλληνες καταναλωτές και τις εγχώριες επιχειρήσεις. Στον συγκεκριµένο τοµέα, η Canon πέτυχε το 2015 ανάπτυξη που υπερβαίνει το 50%, ενώ και στο Business Imaging τα αποτελέσµατα κρίνονται θετικά. «Η διείσδυση των νέων τεχνολογιών µας στην Ελλάδα δεν έχει κάτι να ζηλέψει από την υπόλοιπη Ευρώπη» σηµειώνει ο country director της Canon, επισηµαίνοντας ότι οι σύγχρονες ελληνικές επιχειρήσεις αποζητούν δοκιµασµένους τρόπους για εξοικονόµηση πόρων, αύξηση της παραγωγικότητας, αυτοµατοποίηση εσωτερικών διαδικασιών και καλύτερο έλεγχο του τελικού αποτελέσµατος, µε απόλυτο σεβασµό στο περιβάλλον.

Ήδη η εταιρεία, µετά την εξαγορά της Océ, προχώρησε άλλο ένα βήµα προς τη δηµιουργία της µεγαλύτερης εταιρείας εκτυπώσεων στον κόσµο. Μέσω των συνεργάτιδων εταιρειών Info Quest και Intersys, στο Consumer Imaging, η παρουσία της Canon στη χώρα µας έχει στόχο την άριστη υποστήριξη και την ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς. Όσον αφορά τους πελάτες B2B, σε συνεργασία µε την Intersys, προσφέρει εδώ και πολλά χρόνια µια σειρά από δοκιµασµένες λύσεις σε Business Imaging και Professional Print. Ως αποτέλεσµα αυτού, σε πολλούς τοµείς όπως ο χρηµατοοικονοµικός, η βιοµηχανική παραγωγή, η υγεία, το εµπόριο και η ναυτιλία, η Canon διατηρεί, µέσω της Intersys, περισσότερα από 80 συµβόλαια Managed Print Services (ΜPS) µε ελληνικές επιχειρήσεις, για την αποτελεσµατική και οικονοµικά αποδοτική διαχείριση εκτυπώσεων, εγγράφων και δεδοµένων, την αυτοµατοποιηµένη ροή εργασιών, αλλά και τη διαχείριση του µάρκετινγκ και της επικοινωνίας. Στα παραπάνω συµβάλλουν και οι υπηρεσίες Managed Print Document Services (MPDS). Επιπλέον, αγορές όπως η συσκευασία, η εκτύπωση βιβλίων και η διακόσµηση αποτελούν κοµµάτι των νέων καινοτοµιών της Canon, µε τις γραφικές τέχνες να συνιστούν για τον Χρήστο Δοβλέτογλου έναν ιδιαίτερα σηµαντικό τοµέα επενδύσεων, στον οποίο η εταιρεία διαρκώς εξελίσσει τη διαδροµή της µετάβασης του κλάδου προς την κατεύθυνση της ψηφιακής τεχνολογίας.

«Οι λύσεις MPS και MPDS της Canon καθοδηγούνται από την ανάγκη και την αγωνία όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως µεγέθους, να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να βελτιστοποιήσουν την εµπειρία και την εξυπηρέτηση των πελατών τους» υπογραµµίζει ο Χρήστος Δοβλέτογλου. Η επένδυση της Canon στην έρευνα και την ανάπτυξη φέρνει κατά µέσο όρο εκατό νέα προϊόντα κάθε χρόνο. Μέσω της σειράς EOS Cinema, επιλεγµένων EOS DSLRs και των φακών της σειράς L, η εταιρεία στοχεύει στην άριστη εξυπηρέτηση των επαγγελµατιών στον χώρο της εικόνας και της φωτογραφίας, µέσω των οποίων οι Έλληνες επαγγελµατίες αναµένεται στο µέλλον να λάβουν επιπλέον υποστήριξη από την υπηρεσία Canon Professional Services (CPS). Σχολιάζοντας τα σχέδια για την πρόθεση της Canon να συνεχίσει να εξελίσσει τη σχέση µε τους πελάτες της στην Ελλάδα, ο Χρήστος Δοβλέτογλου επισηµαίνει πως «η after sales επαφή είναι πρωτεύουσας σηµασίας για εµάς, προκειµένου ο τελικός χρήστης να επωφελείται και να ικανοποιείται πλήρως από τις δυνατότητες που δηµιουργούν οι τεχνολογίες µας».

Η «µάχη» µε τα smartphones δεν φοβίζει την Canon

Καθηµερινά εκατοµµύρια άνθρωποι χρησιµοποιούν τα smartphones τους για να τραβήξουν δεκάδες φωτογραφίες. Όπως σηµειώνει ο επικεφαλής της Canon Ελλάδας, σύµφωνα µε τα στοιχεία της Infotrends για τις τάσεις του χώρου της φωτογραφίας και της εικόνας, µέχρι τον Αύγουστο του 2015 είχαν ληφθεί περίπου 275 δισεκατοµµύρια φωτογραφίες – 41 δισεκατοµµύρια περισσότερες από το 2014. Υπολογίζεται, µάλιστα, ότι το 75% αυτών τραβήχτηκαν από κινητά τηλέφωνα. Η µόδα των πολλών εφαρµογών φωτογραφίας, οι selfies και οι δυνατότητες διαµοιρασµού των εικόνων µέσω των social media κανονικά θα φόβιζαν µια εταιρεία του χώρου.

Όµως, ο Χρήστος Δοβλέτογλου κάνει µια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο θέµα αυτό. «Βλέπουµε τα smartphones ως την τέλεια εισαγωγή στον κόσµο της απεικόνισης, µιας και για πολλούς έχουν γίνει το “εισιτήριό” τους στον χώρο. Πιστεύουµε πως, όταν προσπαθείς να απαθανατίσεις µια ιδιαίτερη ανάµνηση, τότε αναζητάς µια εµπειρία απεικόνισης υψηλής ποιότητας και πιστότητας. Σε αντίθεση µε τα smartphones, προσφέρουµε στους χρήστες την αυτοπεποίθηση ότι µπορούν να πετύχουν τη λήψη που πραγµατικά επιθυµούν». Εκτός των άλλων, η φορητότητα έχει ήδη µπει στο στόχαστρο της Canon – όχι όµως µε την έννοια που όλοι πιστεύουν.

Η εταιρεία εντόπισε την ανάγκη για καλύτερη διαχείριση του τεράστιου όγκου φωτογραφιών των χρηστών, γι’ αυτό µετά την εξαγορά της εταιρείας Lifecake, τον Απρίλιο του 2015, µπήκε δυναµικά στον χώρο του cloud, µέσω της υπηρεσίας irista, µιας λύσης που προσφέρει αποµακρυσµένη επιλογή και ταξινόµηση φωτογραφιών οποιαδήποτε στιγµή, µε ελάχιστο κόπο.

Τα µεγάλα στοιχήµατα της Canon

Στην πρόσφατη παγκόσµια έκθεση «Canon Expo 2015» στο Παρίσι, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά την κάµερα η οποία φιλοδοξεί να φέρει την επόµενη γενιά βίντεο. Πρόκειται για την EOS Cinema 8K, η παρουσία της οποίας φιλοδοξεί να «συλλαµβάνει» κυριολεκτικά τα πάντα: από την άγρια φύση του Αµαζονίου ως µια συναρπαστική φάση ενός αγώνα ποδοσφαίρου. Παράλληλα, η υιοθέτηση του 4Κ βίντεο συνεχίζει την πορεία της προς τις αγορές, παρότι ακόµη δεν έχει γίνει mainstream στους περισσότερους καταναλωτές. «Διαθέτουµε ήδη κάµερες 4K στις επαγγελµατικές και µη cinema και video camera σειρές µας, όπως η XC10. Έτσι έχουµε όλες τις τεχνολογικές δυνατότητες, ώστε, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, αυτή η τεχνολογία να γίνει χρήσιµη στους χρήστες» σηµειώνει ο Χρήστος Δοβλέτογλου. Η παρουσία της Canon δεν στέκεται, όµως, µόνο στις συµβατικές εκτυπώσεις. Ο χώρος της τρισδιάστατης εκτύπωσης αποτελεί µια αγορά η οποία µόνο στην Ευρώπη αναµένεται να αγγίξει εντός των επόµενων τριών ετών τα τρία δισ. ευρώ. Ήδη η εταιρεία παρουσίασε την τεχνολογία 3D printing στη Βρετανία το 2015 σε συνεργασία µε την 3D Systems, ενώ στόχος της είναι η σταδιακή επέκταση σε όλη την Ευρώπη. Όπως σηµειώνει ο επικεφαλής της Canon στην Ελλάδα, η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας θα επικεντρωθεί πρωτίστως στους επαγγελµατίες, προσφέροντας πολύ σηµαντικά οφέλη, όπως φθηνότερη παραγωγή µε την αφαίρεση του κόστους συναρµολόγησης, καινοτόµο σχεδιασµό µέσω της χρήσης νέων υλικών, καθώς και εύκολη παραµετροποίηση.

Παράλληλα, η Canon στέκεται στο κοµµάτι του διαµοιρασµού και της δικτύωσης των «έξυπνων» συσκευών. Η τάση της διαρκούς επαφής, είτε µέσω υπολογιστικών συσκευών είτε µέσω καθηµερινών σύγχρονων εργαλείων, έχει ήδη δηµιουργήσει το λεγόµενο «ίντερνετ των πραγµάτων» (Internet of Things)· δηλαδή, εκείνη την γκάµα των άλλοτε παραδοσιακών προϊόντων τα οποία επικοινωνούν µεταξύ τους και απλοποιούν τις ζωές µας, βασιζόµενα σε ενσωµατωµένες κάµερες ή αισθητήρες, καθώς και στα δεδοµένα που παράγουν. Ως αποτέλεσµα αυτής της τάσης, ο Χρήστος Δοβλέτογλου προβλέπει ότι το Internet of Things θα εξαρτηθεί από το Imaging of Things («απεικόνιση των πραγµάτων»). «Το σύστηµα Canon MREAL (Mixed Reality), όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Παρίσι, συνδυάζει τον εικονικό κόσµο του Computer-Generated Imagery (CGI) µε το φυσικό περιβάλλον». Όπως τονίζει, στα αναµενόµενα οφέλη συγκαταλέγονται η απεικόνιση και η εφαρµογή ψηφιακών πρωτοτύπων σε αληθινό χώρο και χρόνο, «προκειµένου να επιβεβαιώσουµε άµεσα σχεδιαστικές παραδοχές και να αντιµετωπίσουµε πιθανούς σχεδιαστικούς προβληµατισµούς».

Τέλος, µεταξύ των µεγάλων στοιχηµάτων της Canon, συγκαταλέγεται και η αγορά του «βίντεο επιτήρησης δικτύου» (Νetwork Video Surveillance), που αναµένεται να φτάσει στην Ευρώπη τα 18 δισ. ευρώ έως το 2018. Η ζήτηση στον συγκεκριµένο τοµέα περιλαµβάνει κυρίως τις αγορές της ασφάλειας και του λιανικού εµπορίου, µε τον όµιλο να έχει ήδη προχωρήσει στην απόκτηση των εταιρειών Axis και Milestone, δηµιουργώντας έτσι τη µεγαλύτερη network surveillance εταιρεία στον κόσµο.

*To άρθρο δημοσιεύεται στο περιοδικό Fortune που κυκλοφορεί στα περίπτερα.

ΠΗΓΗ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on January 2, 2016 by in Περιοδικό Fortune and tagged , .
%d bloggers like this: