Βασίλης Σαμούρκας

Δημοσιογράφος, New Media, Digital Journalism

Do it yourself: H τάση που αλλάζει για πάντα τα ταξίδια μας!

Η Country Manager της Trivago, Χαρά Γεωργιάδου, περιγράφει τον «ψηφιακό ταξιδιώτη» τού σήµερα και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στις επιχειρήσεις.

Tο διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κοµµάτι της καθηµερινότητας δισεκατοµµυρίων ανθρώπων. Ο τρόπος µε τον οποίο οργανώνουµε τη ζωή, την εργασία και την ψυχαγωγία µας αποτελεί αντικείµενο µελέτης και διαρκούς τεχνολογικής εξέλιξης. Και αυτή η τάση έχει αλλάξει πλήρως τις ταξιδιωτικές συνήθειες και τις απαιτήσεις του σηµερινού «ψηφιακού ταξιδιώτη».

Όπως τονίζει στο Fortune η Country Manager της Trivago, Χαρά Γεωργιάδου, οι περισσότεροι ταξιδιώτες έχουν γίνει πιο απαιτητικοί και δεν αρκούνται µόνο στις εµπειρίες που µεταφέρονται από στόµα σε στόµα. «Όπως όλοι οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς προτού καταλήξουν στο ιδανικό προϊόν που καλύπτει τις ανάγκες τους, έτσι και οι ταξιδιώτες αναζητούν έµπνευση και µετά µπαίνουν στη διαδικασία επεξεργασίας και εκτενούς “κατανάλωσης” πληροφοριών σε όλα τα στάδια του ταξιδιού τους: από την αναζήτηση έµπνευσης και την οργάνωση, µέχρι εντέλει το να µοιραστούν την εµπειρία τους».

Η τάση «Κάν’ το µόνος σου» (DIY) κερδίζει διαρκώς έδαφος στην ψηφιακή διαµόρφωση µιας εξατοµικευµένης ταξιδιωτικής εµπειρίας. Όπως σηµειώνει η Χαρά Γεωργιάδου, οι ψηφιακοί ταξιδιώτες είναι πολύ πιο αυτόνοµοι, γλιτώνουν χρόνο, χρήµατα, και βρίσκουν ιδιαίτερα µεγάλο όγκο πληροφοριών για την καλύτερη δυνατή απόφαση, είτε αυτή αφορά ποια αεροπορική εταιρεία θα επιλέξουν είτε µε ποιον παροχέα θα κάνουν κράτηση ή σε ποιο ξενοδοχείο θα διαµείνουν.

«Ο νέος ψηφιακός ταξιδιώτης είναι τεχνολογικά πιο ώριµος και χρησιµοποιεί τα περισσότερα από τα διαθέσιµα σ’ αυτόν εργαλεία» σηµειώνει η Country Manager της Trivago. Οι απαιτήσεις του, συνεχίζει, όσον αφορά την ποιότητα και την ποσότητα των πληροφοριών που αναζητά και επιλέγει να λάβει υπόψη είναι ιδιαίτερα αυξηµένες. Αυτό µεταφράζεται σε µια συνειδητοποίηση σε σχέση µε τις ανάγκες του, στις οποίες κυρίαρχη θέση έχει η σύγκριση τιµής – παρεχόµενων υπηρεσιών. Ιδιαίτερα σ’ αυτόν τον τοµέα οι ψηφιακοί ταξιδιώτες δείχνουν µεγάλη ευαισθησία, και αυτό αποτυπώνεται γλαφυρά στις αξιολογήσεις των εµπειριών που αποκοµίζουν, οι οποίες αποτελούν ένα εργαλείο µε όλο και περισσότερους συµµετέχοντες τα τελευταία χρόνια, αφού είναι πρόθυµοι να τις µοιραστούν και να εµπνεύσουν ή να ενηµερώσουν άλλους.

Με βάση την εµπειρία της Trivago, κοινός παρονοµαστής όλων όσα ζητά ο ψηφιακός ταξιδιώτης είναι η ανάγκη του για ποιοτικό περιεχόµενο. «Αυτό µπορεί να µεταφραστεί και συνεπάγεται για τους ξενοδόχους την αναγκαιότητα παροχής ελκυστικών, υψηλής ποιότητας αντιπροσωπευτικών φωτογραφιών, εκτενών περιγραφών, που να αντανακλούν πλήρως τις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου, και ανταγωνιστικών τιµών, οι οποίες να είναι value for money» επισηµαίνει η Χαρά Γεωργιάδου.

01

Η ψηφιακή εµπειρία στην Ελλάδα

Η ελληνική αγορά αποτέλεσε µία από τις πρώτες στις οποίες η Trivago έδειξε εµπιστοσύνη. Μέσω της πλατφόρµας της, η τουριστική κίνηση που παρατηρείται προς την Ελλάδα, βάσει των δεδοµένων του 2015, δείχνει τους Ιταλούς να είναι οι µεγαλύτεροι και πιο πιστοί θαυµαστές µας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μετά ακολουθούν οι Άγγλοι και οι Γερµανοί. Πέρα από αυτούς τους «κλασικούς» επισκέπτες, συνεχώς αυξανόµενο είναι το ενδιαφέρον από Σέρβους, Σκανδιναβούς, Ρώσους και Ισραηλινούς.

Σχολιάζοντας την αύξηση του ενδιαφέροντος των ξένων επισκεπτών για την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, η Χαρά Γεωργιάδου παρατηρεί ότι, µεταξύ άλλων παραγόντων και εξαιτίας της κρίσης, οι
Έλληνες ξενοδόχοι παρέχουν αρκετά ανταγωνιστικές τιµές, συγκριτικά µε γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Ιταλία, καθώς και πάρα πολύ καλή ποιότητα υπηρεσιών. «Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η χώρα µας συγκαταλέγεται µεταξύ των 25 χωρών της Ευρώπης (κατέχει τη 17η θέση) µε τις καλύτερες επιλογές διαµονής».

Σύµφωνα µε την Country Manager της Trivago, η διαδικτυακή δραστηριότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων έχει αυξηθεί θεαµατικά τα τελευταία δύο µε τρία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζει η ίδια, µια µεγάλη µερίδα ξενοδόχων εξακολουθεί είτε να µην έχει online παρουσία είτε αυτή να είναι ελλιπής. «Αυτοί οι παράγοντες καθιστούν αυτόµατα τους συγκεκριµένους ξενοδόχους µη ανταγωνιστικούς και εντελώς εκτός “παιχνιδιού”».

Το µεγαλύτερο εµπόδιο γι’ αυτούς τους επαγγελµατίες του κλάδου είναι η άγνοια της πλήρους δυναµικής και των αποτελεσµάτων που θα µπορούσαν να έχουν αν χρησιµοποιούσαν όπως πρέπει τα διαδικτυακά εργαλεία, προσθέτει η Χαρά Γεωργιάδου. Σ’ αυτή την κατεύθυνση η Trivago δίνει ιδιαίτερη έµφαση µέσα από τις B2Β δραστηριότητες και πραγµατοποιεί σε τοπικό, εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο σεµινάρια που έχουν ως σκοπό να ενηµερώσουν τους ξενοδόχους σχετικά µε το εργαλείο Trivago Hotel Manager. Μέσα απ’ αυτά τα σεµινάρια οι ξενοδόχοι ενηµερώνονται, εκτός από τις λειτουργίες του Hotel Manager, για τις τάσεις του κλάδου και όσα θα τους βοηθήσουν για να βελτιώσουν τη διαχείριση της ξενοδοχειακής επιχείρησής τους. Επιπλέον, η εταιρεία εστιάζει στην ανάλυση των δεδοµένων σε τοπικό επίπεδο, λαµβάνοντας υπόψη το προφίλ κάθε χρήστη ανάλογα µε τη χώρα προέλευσής του. Πέρα, µάλιστα, από το Trivago Hotel Manager και τις δωρεάν ή επί πληρωµή υπηρεσίες µάρκετινγκ (Trivago Hotel Manager Pro), υπάρχει σε φάση open beta το εργαλείο Trivago Direct Connect, μέσω του οποίου οι ξενοδόχοι έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν άμεσα τις προσφορές τους στην πλατφόρμα της trivago χωρίς να χρειαστεί να μεσολαβήσει κάποιο OTA.

buildingB1

Το ψηφιακό ταξιδιωτικό µέλλον περνά µέσα από τα κινητά µας

Οι τάσεις που παρατηρούνται για το 2016, βάσει των πιο τεχνολογικά ώριµων χρηστών που καταλαµβάνουν όλο και µεγαλύτερο µέρος του διαδικτύου, έχουν να κάνουν µε τη χρήση των smartphones, υπογραµµίζει η Χαρά Γεωργιάδου. Οι άνθρωποι της Trivago αναµένουν όλο και περισσότερους χρήστες «έξυπνων» φορητών συσκευών να πραγµατοποιούν τις κρατήσεις τους µακριά από τους σταθερούς υπολογιστές. Άλλωστε, η παγκόσµια τάση του e-commerce είναι τα smartphones και τα tablets, και οι ξενοδοχειακές κρατήσεις δεν µπορούσαν να µην αποτελέσουν µέρος της. Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τους ξενοδόχους, ούτως ώστε να µη βρεθούν απροετοίµαστοι.

Επιπλέον, η Trivago αναµένει ότι το 2016 θα είναι η χρονιά κατά την οποία οι απευθείας κρατήσεις, χωρίς τη µεσολάβηση των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων, θα βρεθούν στο επίκεντρο, ενώ δύο στοιχεία που θα κρίνουν το µέλλον των online κρατήσεων είναι οι αξιολογήσεις και τα big data («µεγάλα δεδοµένα»).

Όπως τονίζει η Χαρά Γεωργιάδου, περίπου το 95% των ταξιδιωτών που πραγµατοποιούν online κρατήσεις αποφασίζουν αφότου έχουν συµβουλευθεί τις κριτικές σχετικά µε το ξενοδοχείο που υπάρχουν ανά πλατφόρµα. Μάλιστα, προβλέπει ότι το 2016 θα αυξηθούν ακόµη περισσότερο οι διαδικτυακές κρατήσεις, συνεπώς θα αυξηθεί η αναγκαιότητα σωστής διαχείρισης των διαδικτυακών αξιολογήσεων. «Οι αξιολογήσεις δεν αποτελούν µόνο µια µονάδα µέτρησης µέσω της οποίας οι ταξιδιώτες αποφασίζουν σε ποιο ξενοδοχείο θα διαµείνουν, αλλά και ένα µέσο σύµφωνα µε το οποίο οι ξενοδόχοι µπορούν να κατανοήσουν τους πελάτες τους, να βελτιώσουν τη λειτουργικότητά τους και να αυξήσουν τις κρατήσεις και, εντέλει, το κέρδος τους».

Γι’ αυτό και η διαχείριση της διαδικτυακής φήµης των ξενοδόχων αναµένεται να καθορίσει σε πολύ µεγάλο βαθµό την πορεία των κρατήσεων και τη φετινή χρονιά.

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Fortune Απριλίου που κυκλοφορεί

ΠΗΓΗ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on April 13, 2016 by in Περιοδικό Fortune and tagged , , .
%d bloggers like this: